Driver pr- och kommunikationsbyrån LarssonBjäreklint som bidrag till såväl privat som offentlig sektor där verksamheter finns, som driver en agenda eller projekt som har påverkan på samhälle och vår tids stora frågor. Med flertalet förtroenden och uppdrag om att arbeta med samhällsfrågor kopplat till Arlandas utveckling har hon byggt en förhållandevis unik och bred kunskap och ett brett kompetensnätverk för dessa frågor. Flitigt anlitad för agenda, samordning och texter vid kriskommunikation eller pr-arbete för marknadspositionering. Under sex år byggde Åsa strukturen för marknads- och produktionsavdelningen på Dagens industris möteskoncept ”Gasell och Konferens”. Etableringen av bland annat Almedalsnärvaron och Di Världen med The Economist är några av de större projekten som Åsa varit med och tagit fram koncepten till. Hon har arbetat brett inom hela samhällssektorn, som kommunikationsstrateg i offentlig sektor, med komplexa samhällsfrågor såsom ”flyktingkrisen” och frågor för miljö- och hälsoproblematik samt med den strategiska infrastrukturagendan. Arbetar gärna och ofta som strategisk rådgivare med kommunikationsstrategier som driver personen, varumärket eller samhällsfrågorna och verksamheten framåt.